ДПА - 2014/2015 навчального року - 20 Лютого 2015 - Довгалівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Субота, 10.12.2016, 19:31

Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » 2015 » Лютий » 20 » ДПА - 2014/2015 навчального року
11:44
ДПА - 2014/2015 навчального року

Проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році буде проводитися відповідно до "Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602.

Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах:

  • І ступеня - з 12 по 21 травня з трьох предметів: української мови, читання та математики;
  • ІІ ступеня - з 1 по 8 червня з трьох предметів: української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу;
  • ІІІ ступеня - з трьох предметів у два етапи: 24 квітня у пунктах тестування - з української мови  у формі ЗНО; з 22 по 28 травня - у навчальних закладах з двох предметів - математики або історії України  та предмета за вибором учнів.

Атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів.

Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу. Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки.

 Український центр оцінювання якості освіти надсилає навчальним закладам результати ЗНО з української мови, які зараховуються як результати атестації, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу.

Частина учнів 11-го класу може обрати історію, а інша - математику. Щодо предметів за вибором в 11-му класі, то кожен (-на) учень (учениця) може обрати будь-який предмет, винесений на атестацію. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено.

Бали за атестацію в основній та старшій школі  виставляються у класному журналі у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом "Річна".

Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі "державна підсумкова атестація" та враховуються при визначенні середнього балу атестата.

Атестація у початковій школі

У 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів атестація проводитиметься у формі підсумкових контрольних робіт з української мови (мова і читання) та математики. У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин крім атестації з української мови (мова і читання) атестації можуть підлягати результати навчальної діяльності учнів з мови навчання (мова і читання).

Атестація в основній школі (9 кл)

Українська мова

Проходження атестації з української мови є обов’язковим.

Українська література

Атестація з української літератури у 9 класі (за вибором навчального закладу) проводиться у формі тестування.

Світова література

Завдання для атестації зі світової літератури в 9 класі повинні охоплювати навчальний матеріал  8-х і 9-х класів та містити не менше 10 варіантів завдань різної форми. Якщо кількість учнів у класі менша десяти, кожен (кожна) з них отримує окремий варіант.

Іноземна мова

Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі і складається з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за матеріалами, підготовленими вчителем.

Математика

Для проведення атестації з математики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів у класі менша 10, то по одному варіанту на кожного з них). Пропонується розділити завдання на три частини.

Атестація у старшій школі (11кл.)

Українська мова

Атестація з української мови в 11 класі проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання у пунктах тестування. Відповідно до пункту 4 наказу МОН від 01.10.2014 № 1120"Про деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2015 році", зареєстрованого в Міністерстві юстиції 08.10.2014 за № 1208 /25985, результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (базовий рівень – українська мова) зараховуються як результати атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2015 року.

Українська література

Атестація з української літератури в 11 класі проводиться письмово у формі тестування.

Світова література

Атестація зі світової літератури проводиться письмово у формі тестування.

Іноземна мова

Атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі. Завдання складаються з трьох частин (читання, використання мови та письмове повідомлення) за  матеріалами, підготовленими вчителем.

Математика

Для атестації з математики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по 1 варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Рекомендуємо атестаційну роботу розділити на 3 частини.

Інформатика

Для проведення атестації з інформатики вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по одному варіанту на кожного (кожну) учня (ученицю). Пропонується атестаційну роботу розділити на 3 частини, залежно від рівня вивчення інформатики учнями.

Предмети суспільно-гуманітарного циклу

Атестацію з предметів суспільно-гуманітарного циклу рекомендуємо проводити у вигляді контрольних робіт або стандартизованих завдань у тестовій формі.

Історія України. Всесвітня історія (9 та 11 класи)

Атестаційні роботи мають включати завдання  базового рівня  хронологічних та картографічних знань,  відомостей про історичних діячів та культурно-історичні пам’ятки,  передбачати  пояснення окремих понять і термінів, формулювання і висловлювання власної думки.

"Правознавство. Практичний курс" (9 клас) та "Правознавство" (11 клас)

Під час складання завдань атестації рекомендуємо звернути увагу на розуміння учнями фундаментальних цінностей, як то права та свободи людини і громадянина, демократія, активна громадянська позиція.

Також рекомендуємо включити завдання, що давали б можливість перевірити вміння використовувати правові знання для реалізації і захисту своїх прав, свобод та законних інтересів.

Завдання атестації можуть бути таких форм і типів:

  • завдання з вибором однієї правильної відповіді;
  • завдання з вибором кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності.

"Людина і світ", "Людина і суспільство", "Основи філософії"

Атестація із зазначених предметів має на меті виявити рівень опанування учнями суспільствознавчих знань; рівень сформованості в них критичного мислення; навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних умінь.

Завдання повинні  включати основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання. Це можуть бути тестові завдання різної форми, як от:

  • завдання з вибором однієї правильної відповіді;
  • завдання з вибором кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності.

Економіка

Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт, що включають завдання чотирьох рівнів складності. Завдання мають різний формат: тести на встановлення однієї правильної відповіді, тести на встановлення відповідності, задачі та творчі запитання з відкритою розгорнутою відповіддю.

Географія

Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант має включати тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема: завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів, умінь працювати із джерелами інформації; завдання на визначення відповідності передбачають вибір взаємопов’язаних понять, явищ, процесів і встановлення між ними логічних зв’язків; завдання, що містять сім варіантів відповідей, три з яких є правильними використовують для перевірки виявлення характерних ознак окремих об’єктів і явищ, переліку окремих об’єктів, процесів, явищ тощо; завдання, що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки, наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні процеси і явища, робити висновки, застосовувати знання і вміння у новій ситуації; порівнювати географічні об’єкти і явища; пояснювати розвиток і просторове поширення географічних процесів і явищ на основі виділення їх істотних ознак; встановлювати риси подібності та відмінності, переваг та недоліків природних та економічних умов; уміння застосовувати наявні знання  і уміння для вирішення запропонованого завдання; одне з завдань передбачає для отримання правильної відповіді виконання певних математичних розрахунків з відповідним записом у бланку відповідей; одне з завдань серед запропонованих типів необхідно передбачити для учнів, що навчаються за програмою профільного рівня.

Біологія

Зміст атестаційної роботи з біології за курс старшої школи має відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, що передбачені навчальними програмами для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень (Тернопіль: Мандрівець, 2011).

Атестаційна робота складається із завдань різної форми і рівня складності: завдань у тестовій формі, завдань відкритого типу з короткою відповіддю, завдань відкритого типу з розгорнутою відповіддю. До атестаційної роботи включаються такі типи завдань у тестовій формі: з вибором однієї правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання з вибором декількох правильних відповідей з 5-6 запропонованих; завдання на встановлення відповідності; завдання на встановлення правильної послідовності; завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей. Завдання відкритого типу які передбачають надання учнями розгорнутої відповіді мають бути спрямовані на виявлення рівня сформованості в учнів уміння самостійно оперувати біологічними поняттями і термінами, обґрунтовувати та пояснювати біологічні процеси і явища, грамотно, логічно і послідовно формулювати свою відповідь; застосовувати знання у новій ситуації; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; аналізувати, систематизувати знання; узагальнювати і формулювати висновки; розв’язувати біологічні задачі, застосовувати теоретичні знання на практиці.

Кількість завдань, які відповідають змісту певного розділу навчальної програми, має бути пропорційна кількості навчальних годин, передбачених програмою на вивчення цього розділу.

Екологія

Зміст атестаційної роботи з екології має відповідати навчальним програмам з екології рівнів стандарту, академічного та профільного.

Атестаційна робота для учнів, які вивчали навчальний предмет на академічному рівні, рівні стандарту, складається з завдань у тестовій формі (завдання з вибором однієї чи кількох правильних відповідей, завдання на відповідність. послідовність), завдання відкритої форми (робота зі статистичними даними, картами екологічного стану України).

До змісту атестаційної роботи для учнів, які навчалися за програмою профільного рівня, додатково включаються розрахункова задача і завдання-дилема. Виконуючи завдання-дилему, учень (учениця) має обрати один або декілька дистракторів, дати розгорнуту аргументовану відповідь, що повинна відображати знання аспектів діяльності людини у зазначеному в завданні контексті.

Виконуючи атестаційну роботу учні можуть користуватися картами екологічного стану України, що розміщені в шкільних географічних атласах: "Атлас 8 клас. Фізична географія України" (ДНВП "Картографія", 2006-2011) та "Фізична географія України. Атлас для учнів 8 класу" (ЗАТ "Інститут передових технологій", 2008, 2009), а для обчислення даних – користуватися калькулятором.

Фізика

Завдання для атестації з фізики розробляються вчителем так, щоб дати можливість перевірити рівень навчальних досягнень школярів:

  • на розуміння основних фізичних понять і законів;
  • вміння аналізувати фізичні явища та процеси;
  • навички розв’язання задач.

Для проведення атестації готують варіанти атестаційних робіт, що включають завдання різних  рівнів складності. Завдання повинні бути різного типу, а саме: тести на встановлення однієї правильної відповіді, тести на встановлення відповідності, задачі та творчі запитання з відкритою розгорнутою відповіддю.

Хімія

Зміст атестаційної роботи з хімії за курс старшої школи має відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, що передбачені навчальними програмами для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень (Тернопіль: Мандрівець, 2011).

Атестаційна робота включає завдання з трьох тематичних блоків:

І. "Загальна хімія":

  • основні поняття і закони хімії;
  • розчини;
  • періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. Менделєєва, будова атома, хімічний зв’язок, будова речовини.

ІІ. "Неорганічна хімія":

  • основні класи неорганічних сполук;
  • металічні елементи;
  • неметалічні елементи.

ІІІ. "Органічна хімія":

  • вуглеводні;
  • оксигеновмісні органічні сполуки;
  • нітрогеновмісні органічні сполуки;
  • синтетичні високомолекулярні речовини.

До варіанту атестаційної роботи включаються тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:

  • завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей;
  • завдання на встановлення відповідності;
  • завдання на встановлення правильної послідовності;
  • завдання відкритої форми, серед яких: завдання на відтворення генетичного зв’язку між класами неорганічних і органічних сполук; на складання рівнянь окисно-відновних реакцій та електронних балансів до них, реакцій йонного обміну в молекулярній та йонній формах; задачі різних типів, які передбачають розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу.

Під час проведення атестації учням дозволяється користуватись періодичною системою хімічних елементів Д. Менделєєва, таблицею розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей, електрохімічним рядом напруг металів. Для проведення обчислень учні можуть користуватися калькулятором.

Фізична культура

Атестація з фізичної культури проводиться в один день і може складатися з трьох частин: тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури (у формі контрольних робіт), практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ.

На виконання тестових завдань відводиться 45 хв., практичних завдань – 90 хв. Загальна тривалість атестації не повинна перевищувати 3-х академічних годин.

Завдання для атестації складаються згідно з навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів "Фізична культура. 5-11 класи" та "Фізична культура. Профільний рівень, 10 – 11 класи" (авт. колектив: Єрмолова В., Іванова Л., Смоліус Г. та ін).

Тестові завдання з теоретико-методичних основ фізичної культури та залікові вправи рекомендуємо підготувати окремо для учнів, які навчалися за програмами для рівня стандарту, і окремо – для учнів, які навчалися за профільним рівнем. Практичні завдання інструктивно-оздоровчого спрямування можна підготувати однотипні і для всіх рівнів вивчення.

Кожен (кожна) учень (учениця), який (яка) проходить атестацію з фізичної культури, має отримати інструкцію з виконання тестових завдань, індивідуальний варіант роботи (теоретико-методичних основ фізичної культури) відповідно до рівня стандарту чи профільного рівня.

Варіант атестаційної роботи з теоретико-методичних основ фізичної культури рекомендуємо укласти з 36 тестових завдань, що відповідатимуть вимогам до знань випускників з предмета. До кожного із завдань можна включити 4-5 варіантів відповідей, серед яких правильною є одна. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 36, що відповідатиме 12 балам шкалою оцінювання навчальних досягнень учнів.

Варіант практичної частини інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ для кожного з учнів обирається шляхом випадкового вибору учнями білетів. Білети повинні містити два завдання: практична частина інструктивно-оздоровчого спрямування і залікова вправа (окремо для хлопців та дівчат).

Для підготовки практичної частини рекомендуємо включити завдання інструктивно-оздоровчого спрямування, що дозволять оцінити вміння учнів організувати й проводити індивідуальні та групові заняття різного спрямування, фізкультурно-оздоровчі заходи у режимі дня, рухливі ігри.

Загальну оцінку за атестацію з фізичної культури рекомендуємо визначати як середнє арифметичне трьох випробувань: тестових завдань з теоретико-методичних основ фізичної культури, практичних завдань інструктивно-оздоровчого спрямування та залікових вправ.

До проходження атестації допускаються учні основної медичної групи, які мають медичний дозвіл: списки учнів, які проходять зазначене випробування, завіряються лікарем медичної установи, що обслуговує навчальний заклад.

Технології

Завдання атестаційних робіт для проведення атестації з технологій: технічні види праці чи обслуговуючі види праці мають охоплювати як базовий модуль навчальної програми так і варіативні модулі, які освоювали учні в 10 та 11 класах.

Кожен варіант може містити по декілька завдань різних рівнів складності:  завдання репродуктивного змісту; застосування набутих знань на практиці; завдання на проектно-технологічну компетентність; завдання на творче застосування знань на практиці тощо.

Кожен варіант атестаційних робіт повинен оцінюватися однаковою кількістю балів.

На виконання завдань атестації відводиться 90 хвилин. Під час виконання завдань дозволяється використовувати калькулятор.

Атестацію учнів, які навчалися за технологічним профілем, проводять відповідно до спеціалізацій, за якими здійснювалось навчання.

У випадку, коли навчання за технологічним профілем відбувалося на базі міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, професійно-технічних навчальних закладів, опорних загальноосвітніх шкіл тощо, учні можуть проходити атестацію  в цих закладах. При цьому, склад комісій та порядок оформлення документації заздалегідь визначаються спільно місцевими органами управління освітою і адміністраціями закладів.

Художня культура (9, 11 класи)

При розробленні завдань для проведення атестації рекомендуємо враховувати, що зміст завдань має охоплювати основні розділи й теми шкільного курсу з художньої культури, метою якого є художньо-естетичний розвиток особистості й формування комплексу ключових, предметних і міжпредметних компетентностей. Виконання завдань дасть можливість визначити рівень засвоєння учнями державного стандарту та чинних навчальних програм з предмету.

 

Переглядів: 227 | Додав: dovgalivka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]